Tuesday, April 21, 2009

Meredah Peperiksaan

بسم الله الرحمن الرحيم




Majoriti varsiti di tanah air kini dalam bibit-bibit peperiksaan penghujung semester dan bagi Universiti Kuala Lumpur yang bakal menjadi salah satu varsiti awam, minggu hadapan ialah penentu segalanya. Biarpun minggu ini adalah minggu ulangkaji, namun masih terdapat kuliah-kuliah yang berlangsung. Sebagai penutup barangkali ataupun mungkin kerana terpaksa demi mengakhiri topik yang perlu dikhatamkan oleh pelajar kuliah. Aku sendiri masih mempunyai beberapa kuliah terakhir yang perlu dihadiri dan semuanya adalah pembentangan akhir bagi mengutip mata-mata peratusan kerja kursus.

Baru-baru ini aku kekurangan peluang menulis isi-isi yang menarik terutama sekali tazkirah untuk dikongsi bersama. Ketandusan pemikiran yang lahir dari hati serta keikhlasan menjadi titik sebab kurangnya penulisan sebegini dan aku hanya mampu menceritakan sedikit sebanyak kehidupan harian yang berlalu. Sudah semestinya peluang yang dicari itu adalah begitu payah untuk digandingkan bersama ilham dan angin penulisan yang tidak tahu bila lagi hadir.

Seribu kemaafan aku pohonkan bagi semua sahabat dan pembaca Hijrah Huzaifah. Kesibukkan yang melanda turut menjadi penyebab kelembapan penulisan dikemaskini. InsyaAllah, akan aku perbaharui dan kongsikan segala ilmu dan buah fikiran yang terlintas pada masa akan datang. Buat semua rakan dan sahabat, selamat menduduki peperiksaan dan semoga berjaya aku doakan buat kalian.

Wallahu'alam

No comments:

Post a Comment